Wat is Portfolio Management?

Een veel gestelde vraag betreft Portfolio Manager

Wat is Portfolio Management?

Portfolio management is het strategische besluitvormingsproces waarbij het gebruik van de middelen in evenwicht wordt gebracht en de activiteiten worden geprioriteerd. Het is ook een belangrijk onderdeel van het streven naar meer efficiëntie binnen organisaties, omdat het de middelen rechtvaardig verdeelt door de beschikbaarheid, het vermogen, de eisen aan tijd en inspanning van mensen of middelen te bepalen.

Lees ook: Wat is de definitie van Portfolio Manager?

Maak kennis met onze Wingmen

Wilt u meer informatie over een of meer van onze Wingmen, vul dan het formulier in en we sturen u een uitgebreid profiel toe.

Portfolio Manager gerelateerde vragen en antwoorden 

Portfolio managers werken bij bedrijven en in adviesbureaus. Deze mensen worden beschouwd als onafhankelijke adviseurs, wat betekent dat zij veel verschillende cliënten kunnen adviseren, maar geen specifieke cliënt hebben die voor het leven van hen is, zoals investeringsbankiers doen.

Een portfolio manager is iemand die helpt een bedrijfsstrategie in kaart te brengen en te verbeteren. Zij ontwikkelen beleid op organisatieniveau, maken dashboards op basis van top-down (strategie) en bottom-up (projecten) informatie, bewaken de samenhang tussen verschillende projecten om de doelstellingen op elkaar af te stemmen. Het werk van een portfoliomanager kan ook inhouden dat hij projectmandaten geeft voor het initiëren van programma’s of projecten die hij met zijn teams beheert

Portfolio management is het strategische besluitvormingsproces waarbij het gebruik van de middelen in evenwicht wordt gebracht en de activiteiten worden geprioriteerd. Het is ook een belangrijk onderdeel van het streven naar meer efficiëntie binnen organisaties, omdat het de middelen rechtvaardig verdeelt door de beschikbaarheid, het vermogen, de eisen aan tijd en inspanning van mensen of middelen te bepalen.

De term portfolio manager of project manager wordt gebruikt om iemand aan te duiden die toezicht houdt op de uitvoering van een bepaalde taak. Hij is belast met het jongleren van alle aspecten, zoals onderzoek en ontwikkeling, het plannen van de termijnen voor elke stap in het productie- of verzendingsproces, het bepalen van de budgetten/updates van de kosten voor de materialen die per fase nodig zijn, samen met eventuele logistieke behoeften, zoals transportbehoeften.

Who are we?

Beste Mensen consists of a group of entrepreneurial interim professionals who combine their knowledge, skills and network. It’s our ambition to exceed the expectations of directors, management, and managers when it comes to hiring interim professionals and realizing (complex) organizational changes.