Wat is een thema campagne?

Een veel gestelde vraag betreft Brand Awareness

Wat is een thema campagne?

Een themacampagne is een geweldige manier om de verschillende manieren te belichten waarop één onderwerp kan worden gebruikt. Themacampagnes zijn succesvol in allerlei sectoren, van gezondheids- en wellness-merken die mensen informeren over hoe ze gezonder kunnen leven door middel van hun producten of diensten; tot bedrijven zoals Nike die ze gebruiken als platform voor nieuwe productlanceringen, een band opbouwen met klanten door het gemakkelijker te maken dan ooit tevoren.

Lees ook: Wat is de definitie van Brand Awareness?

Maak kennis met onze Wingmen

Wilt u meer informatie over een of meer van onze Wingmen, vul dan het formulier in en we sturen u een uitgebreid profiel toe.

Brand Awareness gerelateerde vragen en antwoorden 

Een themacampagne is een geweldige manier om de verschillende manieren te belichten waarop één onderwerp kan worden gebruikt. Themacampagnes zijn succesvol in allerlei sectoren, van gezondheids- en wellness-merken die mensen informeren over hoe ze gezonder kunnen leven door middel van hun producten of diensten; tot bedrijven zoals Nike die ze gebruiken als platform voor nieuwe productlanceringen, een band opbouwen met klanten door het gemakkelijker te maken dan ooit tevoren.

Een marketingcampagne is een reeks gecoördineerde activiteiten die zijn ontworpen om specifieke bedrijfsdoelstellingen te bereiken door zich te richten op een bepaalde combinatie van product of dienst, prijspunten, doelmarkten en distributiekanalen. Dit soort campagnes kan in de tijd worden gespreid (bijvoorbeeld één dag per week gedurende zes weken), gelijktijdig plaatsvinden met andere inspanningen zoals public relations-evenementen en conversaties in de sociale media) of deze benaderingen combineren tot één inspanning over alle platforms heen, bekend als geïntegreerde campagnevoering.

De waarde van een merk kan op twee manieren worden bepaald: hoe goed het zich verhoudt tot concurrenten, en of mensen in staat zijn het te onderscheiden of niet. Daarom is het belangrijk voor merken als Apple , een merk dat op alle niveaus internationale aandacht heeft gekregen om zijn imago als onderscheidend te behouden. Een van de manieren waarop dit bedrijf zich onderscheidt van andere bedrijven is door het ontwerp van de verpakking; klanten herkennen de felrode doos met witte silhouetten op een zwarte achtergrond meteen als ze hem zien, omdat er niet veel dozen zijn die er hetzelfde uitzien.

Om meer bekendheid te creëren, is social media een perfecte plek om uw publiek bewust te maken van uw merk. Je kunt ook ervaringen delen met andere ondernemers zoals jij en beginnen met netwerken. Content marketing kan ideaal zijn voor de ondernemer met een kleiner budget, maar dat betekent niet dat hun werk niet zo waardevol of impactvol is.

Een awareness fase is de eerste stap in de reis van de koper. Het doel van deze fase is om uw product of dienst onder de aandacht te brengen van bezoekers en potentiële klanten door middel van content over uitdagingen waar zij op dit moment mee te maken hebben, zoals pijnpunten in hun huidige situatie.

Een Brand Awareness campagne is een slimme marketingtechniek die erop gericht is bekendheid te geven aan een organisatie, product of dienst. In deze betekenis van het woord.
Awareness betekent letterlijk aandacht en wordt vaak gebruikt in reclamecampagnes om de aandacht van de consument op iets te vestigen (in ons geval de producten die ze verkopen). Bewustzijn kan worden omschreven als je bewust zijn van je omgeving, wat betekent dat je kennis hebt, maar niet noodzakelijkerwijs inzicht omdat er veel dingen tegelijk om ons heen gebeuren.

Een sterk merk is de identiteit van een bedrijf op de markt die het een voordeel geeft ten opzichte van zijn concurrenten. Dit concurrentievoordeel kan vele vormen aannemen, van maatschappelijke verantwoordelijkheid tot innovatief productontwerp of innovatieve service. Door zichzelf bijvoorbeeld op de voorgrond te plaatsen door mensen op de eerste plaats te zetten en elke dag ethische beslissingen te nemen bij het zakendoen, heeft Nike een van de meest herkenbare merken van vandaag gecreëerd
Een sterk merk positioneert zichzelf perfect zodat klanten precies weten welke keuzes er zijn voor producten of diensten

Het belang van een sterk merk is ervoor te zorgen dat uw product kan opvallen in het enorme aanbod van andere producten. De beste manier om dit te doen is door te kiezen voor een onderscheidende en relevante positionering, die u zal helpen om moeilijke tijden aan te kunnen wanneer de dingen moeilijk worden, omdat mensen zich dit eerder zullen herinneren dan alle andere merken met minder onderscheid of relevantie.

Om de waarde van een merk te bepalen, moet u eerst berekenen hoeveel het in de loop van de tijd kan opbrengen en vervolgens beslissen wat u met dat geld gaat doen. De meest gebruikte methode heet Discounted Cash Flow (DCF), die berust op het verdisconteren van toekomstige operationele vrije kasstromen tegen een bepaalde kapitaalkost (rendementseis of risicoprofiel).

Om de naamsbekendheid te vergroten, is het belangrijk uw markt te kennen. De meest gebruikte (kwantitatieve) onderzoeksmethoden voor het meten van merkbekendheid zijn telefonische, face-to-face en online enquêtes. Schriftelijk onderzoek kan ook worden gedaan, mits spontane bekendheid niet nodig of gewenst is door het bedrijf in kwestie.

Wie zijn wij?

Beste Mensen bestaat uit een selectieve groep ondernemende interim-professionals die hun kennis, kunde en netwerk bundelen. Het is hun ambitie de verwachtingen van bestuurders, directies en managers te overtreffen, bij de inhuur van interim-professionals en bij de realisatie van (complexe) organisatieveranderingen.