Welke Operational Excellence strategieën zijn er?

Een veel gestelde vraag betreft Operational-Excellence

Welke Operational Excellence strategieën zijn er?

Er zijn twee verschillende strategietypologieën: De generieke strategieën van Porter en Treacy & Wiersema. Operational Excellence strategieën die bekend staan als “low cost focus”. Low cost focus is een strategie die zich richt op het terugdringen van de kosten door verspilling te elimineren, activa als hefboom te gebruiken, en de overheadkosten te beheersen om de kosten van operaties en grondstoffen tot een minimum te beperken.

Maak kennis met onze Wingmen

Wilt u meer informatie over een of meer van onze Wingmen, vul dan het formulier in en we sturen u een uitgebreid profiel toe.

Operational-Excellence gerelateerde vragen en antwoorden 

Er zijn twee verschillende strategietypologieën: De generieke strategieën van Porter en Treacy & Wiersema. Operational Excellence strategieën die bekend staan als “low cost focus”. Low cost focus is een strategie die zich richt op het terugdringen van de kosten door verspilling te elimineren, activa als hefboom te gebruiken, en de overheadkosten te beheersen om de kosten van operaties en grondstoffen tot een minimum te beperken.

Een klantwaardestrategie kan gebruikt worden om onderscheidend vermogen en toegevoegde waarde te creëren ten opzichte van concurrenten. Zij onderscheiden drie verschillende strategieën. Het model is goed te gebruiken bij het formuleren van een strategie van een bedrijf.

Operational Excellence houdt de toepassing in van een manier van denken die gericht is op het verhogen van de operationele prestaties. Het uiteindelijke succes van de toepassing van Operational Excellence wordt bepaald door de mensen aan boord te krijgen voor de verandering, en een evenwicht te vinden tussen de harde kant (ontwerp, processen, structuren) en de zachte kant (weerstand, interventies).

Operational Excellence is een term die veel organisaties hebben aangenomen om de hoogst mogelijke graad van betrouwbaarheid voor de klant te bereiken: juist, op tijd, en tegen een uitstekende prijs. Om dit doel te bereiken moeten zij beproefde methoden volgen, waaronder kwaliteitscontroleprocedures voor elke stap van hun proces, van grondstoffen tot vervoer en levering.

Waardestrategie is een manier om waarde aan uw product of dienst toe te voegen, zodat u zich van de concurrentie kunt onderscheiden. Een mooi voorbeeld hiervan zou bijvoorbeeld productleiderschap zijn, waarbij organisaties zich richten op het creëren van de beste producten en diensten ten opzichte van al hun concurrenten.

Operational Excellence is een strategie om meer consistentie en betrouwbaarheid te hebben dan de concurrentie. Dit helpt het risico te verminderen. Dan kunt u lagere kosten en hogere inkomsten hebben in vergelijking met andere concurrenten.

Wat is het verschil tussen Operational Excellence en Lean? Operationele uitmuntendheid en Lean gaan over het verbeteren van de procesarchitectuur van een organisatie. We kunnen Lean benaderen als een methode om Operational Excellence te bereiken, waarbij we zoeken naar een optimaal evenwicht tussen voortdurende verbetering van de operaties (operations) en het bereiken van operationele prestatiedoelen.

Lean Six Sigma is de perfecte manier om uw afdeling een betere kwaliteit en lagere kosten in de productie te garanderen. De opleiding tot Lean Six Sigma Green Belt leidt vakmensen op die hun afdeling in deze beide aspecten willen laten uitblinken. Het programma voor procesverbetering omvat projectmatig werk waarbij men tijd besteedt aan het verbeteren van processen met de doelstellingen van het bedrijf, maar ook aan het ontwikkelen van nieuwe processen voor voortdurende groei.

Product leadership (Productleiderschap) betekent dat de kwaliteit van het product centraal staat in de organisatie. De onderscheidende factor van het bedrijf ten opzichte van zijn concurrenten ligt in een uitstekend product, waarbij de ontwikkeling van vernieuwende producten voor het bedrijf aan het beginpunt staat.

Operationele Excellence is de overtuiging van een organisatie om uit te blinken in de dienst die zij verleent. Dit betekent dat alles binnen hun organisatie de eerste keer goed moet zijn, op tijd en tegen een hoge standaardprijs moet worden geleverd en tegelijk de tevredenheid van de klant moet garanderen.

Wie zijn wij?

Beste Mensen bestaat uit een selectieve groep ondernemende interim-professionals die hun kennis, kunde en netwerk bundelen. Het is hun ambitie de verwachtingen van bestuurders, directies en managers te overtreffen, bij de inhuur van interim-professionals en bij de realisatie van (complexe) organisatieveranderingen.