GAP-analyse

Wat is de definitie van GAP-analyse?

De definitie van GAP-analyse is het proces waardoor een merk het primaat verwerft in de gedachten van de consument. Dit kan gebeuren door differentiatie ten opzichte van andere merken, waarbij positionering te maken heeft met de manier waarop een consument uw bedrijf als een geheel ziet.

Wat beschrijf je in de GAP?

In een Gap-analyse vergelijkt u de huidige situatie met de verwachte of gewenste situatie door 3 vragen te stellen: waar staan we? Waar willen we naar toe? Hoe gaan we daar komen. De kloof wordt gevonden tussen deze twee punten en het is de vraag of deze afstand kan worden overbrugd in eindige tijd, maar zo niet, hoe lang zal het dan duren voordat we onze bestemming bereiken; hoe dan ook, vooruit plannen geeft ons meer ruimte voor fouten dan blindelings gissen naar wat er nu moet gebeuren.

Wat is een fit-GAP?

Wat is een Fit-GAP?Een fit-GAP analyse dient om te bepalen wat de verschillen zijn tussen de structuur van de metadata in een ouder systeem en nieuwere, meer gestructureerde systemen. Dit helpt die verschillen te overbruggen, zodat gegevens uit oude repositories in nieuwe kunnen worden geïmporteerd zonder problemen met incompatibiliteiten.

Hoe maak je een GAP-analyse?

Een GAP-analyse is een geweldige manier om wat u hebt te vergelijken met het gewenste prestatieniveau voor uw toekomst. Om dit te doen, volgt u best drie stappen: verzamel de huidige resultaten (materiaal), denk na over hoe goed de mensen hun werk doen en of ze voldoen aan de competentievereisten (prestatieniveau) en neem dan deze twee lijsten – de ene lijst zijn de punten die moeten worden verbeterd of verbeterd met de huidige technieken/tools; de andere lijst zijn de dingen die moeten blijven zoals ze zijn om de vooruitgang later niet te belemmeren. De volgende stap is het in aanmerking nemen van beide reeksen gegevenspunten bij het bekijken van de vergelijkende statistieken van de grafieken, zodat u weet waar tussen beide lacunes bestaan alvorens wijzigingen aan te brengen.

Wat is een GAP-analyse?

Een GAP-analyse wordt door bedrijven gebruikt om hun resultaten te vergelijken met wat ze in eerste instantie wilden bereiken. Het verschil tussen die twee dingen staat bekend als een kloof, en het kan moeilijk zijn voor bedrijven om erachter te komen hoe ver ze van de realiteit verwijderd zijn als er geen analytisch meetsysteem is dat dit specifieke gebied meet.

Who are we?

Beste Mensen bestaat uit een selectieve groep ondernemende interim-professionals die hun kennis, kunde en netwerk bundelen. Het is hun ambitie de verwachtingen van bestuurders, directies en managers te overtreffen, bij de inhuur van interim-professionals en bij de realisatie van (complexe) organisatieveranderingen.

Maak kennis met onze Wingmen

Wilt u meer informatie over een of meer van onze Wingmen, vul dan het formulier in en we sturen u een uitgebreid profiel toe.