Wat is een human resources?

Een veel gestelde vraag betreft Human Resources

Wat is een human resources?

Human resources is een term die zoiets betekent als “human resource management”. Het is een afkorting van Human Resources Management, en wordt gewoonlijk gebruikt om ofwel (afdeling) human resources ofwel strategische personeelsdiensten aan te duiden.

Lees ook: Wat is de definitie van Human Resources?

Maak kennis met onze Wingmen

Wilt u meer informatie over een of meer van onze Wingmen, vul dan het formulier in en we sturen u een uitgebreid profiel toe.

Human Resources gerelateerde vragen en antwoorden 

De rol van een HR-businesspartner bestaat erin strategisch advies te geven over en met de HR-afdeling. Hij bekijkt personeelszaken vanuit een ander perspectief en komt vaak binnen als iemand die een fris inzicht kan bieden in de dynamiek van de organisatie. De zuiverste vorm van deze rol bestaat erin te beoordelen wat er moet worden aangepast binnen het personeelsbestand van het bedrijf; ze ondersteunen echter ook managers door algemene begeleiding te bieden, wat van alles kan inhouden, van het invullen van formulieren tot het opstellen van functiebeschrijvingen.

een Human Resource Business Partner is van onschatbare waarde voor het bedrijf en fungeert als contactpersoon tussen management en personeel. De HR Business Partner helpt bij de strategische planning van het personeelsbestand, zoals het begeleiden van werknemers bij hun pensionering of het vinden van nieuwe arbeidsmogelijkheden voor degenen die ontslagen zijn als gevolg van inkrimping.”

De rol van een HR-adviseur bestaat erin het management van organisaties te adviseren op het gebied van human resources. Dit omvat alle aspecten van werving en selectie, beoordeling, promotie en ontslag.

Human resources is een term die zoiets betekent als “human resource management”. Het is een afkorting van Human Resources Management, en wordt gewoonlijk gebruikt om ofwel (afdeling) human resources ofwel strategische personeelsdiensten aan te duiden.

HR-professionals zijn de tussenpersonen in elk bedrijf. Ze moeten in staat zijn om met iedereen in contact te komen, en ze hebben de verantwoordelijkheid om de behoeften van werknemers te verbinden met de doelstellingen van de organisatie. Deze vaardigheden vereisen vaak dat ze vertrouwen opbouwen tussen verschillende groepen mensen door openheid en eerlijkheid, terwijl ze eventuele communicatiekloven tussen afdelingen of teams overbruggen.

Een goede HR adviseur is iemand die kan verbinden. Hij zoekt altijd naar een manier om met iedereen in het bedrijf verbinding te maken, en deze te onderhouden door rekening te houden met samenwerkingsafspraken, cultuur of onuitgesproken regels. Een goede adviseur hecht ook te allen tijde waarde aan vertrouwen, openheid en eerlijkheid.

Een P&O-afdeling is verantwoordelijk voor het adviseren en ondersteunen van de directie, managers en medewerkers op het gebied van personeelszaken, waaronder beleid, het verzamelen van informatie over personen die bij een bedrijf werken. Ze onderhandelen ook over arbeidsvoorwaarden met personeelsleden en bieden ondersteuning aan degenen die dat doen.

Wie zijn wij?

Beste Mensen bestaat uit een selectieve groep ondernemende interim-professionals die hun kennis, kunde en netwerk bundelen. Het is hun ambitie de verwachtingen van bestuurders, directies en managers te overtreffen, bij de inhuur van interim-professionals en bij de realisatie van (complexe) organisatieveranderingen.